WYMAGANIE
|
ZADANIA
|
FORMY REALIZACJI
|
TERMIN REALIZACJI
|
UWAGI
|
§ 5 ust 2 pkt 1 Opracowanie i wdrożenie przedsięwzięć i programów na rzecz doskonalenia swojej pracy i podwyższenia jakości pracy szkoły w tym wykorzystanie i doskonalenie umiejętności stosowania technologii komputerowej i informacyjnej
|
1. Poznanie procedury awansu zawodowego i przygotowanie planu rozwoju.
2. Samodzielne studiowanie literatury pedagogicznej.
3. Organizowanie imprez i uroczystości w oddziale przedszkolnym i szkole.
4. Prowadzenie klubu Wiewiórka dla uczniów klas 0 - III.
5. Opracowanie i wdrożenie projektu edukacyjnego "Żyjmy zdrowo" .
6. 0pracowanie,wdrożenie i ewaluacja programu edukacja ekologiczna dla dzieci 6-1etnich.
7. Opracowanie, wdrożenie i ewaluacja programu dotyczącego kultury osobistej uczniów "Jestem kulturalny i uprzejmy”. .
8. Aktywny udział w wewnątrzszkolnym doskonaleniu nauczycieli w szczególności dotyczącym tworzenia programów dydaktycznych wychowawczych aktywizujących metod nauczania, dokumentowania zadań
9. Udział w formach doskonalenia zawodowego związanych dokumentów wdrażaniem technologii komputerowej dokumentów informacyjnej.
10. Uczestnictwo w różnych formach doskonalenia zawodowego i wykorzystanie zdobytej wiedzy, umiejętności w podnoszeniu jakości pracy szkoły.
11. Opracowanie projektu ,, Ścieżką po Kujawach”
|
Analiza dokumentów prawnych, śledzenie stron internetowych MEN, CODW, udział w szkoleniach dotyczących awansu zawodowego, założenie teczki "awans zawodowy".
Poszukiwanie nowości wydawniczych dotyczących nauczania zintegrowanego, aktywizujących metod pracy, zastosowanie technologii informacyjnej w nauczaniu, praca z dzieckiem trudnym.
Zbieranie ciekawych pomysłów do przygotowania imprez, opracowanie scenariuszy, ocena imprez.
Przygotowanie dokumentacji klubu, prowadzenie kroniki, projektowanie imprez klubu.
Opracowanie merytoryczne projektu, wdrożenie do realizacji, opracowanie ewaluacji.
Umieszczenie programu w szkolnym zestawie programów, wdrożenie programu we własnej szkole.
Umieszczenie programu w szkolnym zestawie programów, wdrożenie programu we własnej szkole.
Udział w różnych formach doskonalenia zawodowego w ramach WDN.
Tematyka i harmonogram przygotowane przez ośrodki doskonalenia nauczycieli.
Tematyka opracowana przez ośrodki doskonalenia nauczycieli, opisywanie refleksji po odbytych szkoleniach i dzielenie się nimi z nauczycielami
Wybór ciekawych miejsc na Kujawach, opracowanie projektu, wdrożenie do realizacji
|
Wrzesień 2004
Na bieżąco
Cały okres stażu wg kalendarium szkolnego
Cały okres stażu
Rok szkolny 2004/2005 2005/2006 marzec/kwiecień W okresie stażu
W okresie stażu
Na bieżąco
Cały okres stażu
Cały okres stażu
W okresie stażu
|
|
§ 5 ust 2 pkt 2 Umiejętność dzielenia się swoją wiedzą i doświadczeniem z innymi pracownikami szkoły.
|
1. Prowadzenie zajęć otwartych dla zainteresowanych nauczycieli.
2. Opracowanie scenariuszy uroczystości szkolnych i oddziału przedszkolnego oraz udostępnienie ich zainteresowanym nauczycielom
|
Ankietowanie potrzeb nauczycieli, opracowanie tematyki zajęć opiekuńczych i wychowawczych oraz scenariuszy lub konspektów.
Zbieranie ciekawych pomysłów przydatnych do przygotowania imprez szkolnych, opracowanie scenariuszy, zbieranie opinii
|
Cały okres stażu
Cały okres stażu
|
|
§ 5 ust 2 pkt 36 Opracowanie co najmniej dwóch publikacji lub innych materiałów związanych z wykonywaną pracą
|
1. 0publikowanie na stronach internetowych scenariuszy uroczystości z oddziału przedszkolnego.
2. Przygotowanie referatów prelekcji na spotkania z rodzicami.
3. Publikowanie na stronach internetowych przykładowych scenariuszy zajęć Wychowania do życia w rodzinie
|
Przygotowanie scenariuszy przesłanie do internetu.
Przygotowanie wystąpienia i ulotek informacyjnych dla rodziców.
Przygotowanie scenariuszy przesłanie do internetu.
|
W okresie stażu
Cały okres stażu wg potrzeb
W okresie stażu
|
|
§ 5 ust 2 pkt 3 c Prowadzenie otwartych zajęć dla nauczycieli stażystów ciekawych nauczycieli kontraktowych lub podejmowanie działań związanych ciekawych wewnętrznym doskonaleniem nauczycieli
|
1. Przygotowanie zajęć otwartych dla zespołów samokształceniowych zainteresowanych nauczycieli w tym nauczycieli stażystów kontraktowych.
2. Opieka nad praktykantami
3. Organizowanie lekcji otwartych i imprez okolicznościowych dla rodziców
|
Przygotowanie tematyki zajęć, scenariuszy lub konspektów, przygotowanie materiałów szkoleniowych
Opracowanie harmonogramu praktyki, prowadzenie zajęć pokazowych, hospitacja zajęć prowadzonych przez studenta
Zaangażowanie dzieci we wspólną pracę nad przygotowaniem zajęć, wybieranie scenariuszy, podział ról, przygotowanie klasy ( dekoracje)
|
Cały okres stażu wg. Potrzeb
Rok szkolny 2004/2005 październik
Wg. Kalendarza imprez
|
|
§ 5 ust 2 pkt 3 d Aktywna i systematyczna współpraca ze strukturami samorządowymi lub innymi organizacjami działającymi na rzecz edukacji, pomocy społecznej lub postępowanie w sprawach nieletnich.
|
1. Współpraca z zakładami pracy, pocztą strażą pożarną itp.
2. Współpraca z pedagogiem szkolnym oraz poradnią psychologiczno pedagogiczną w Lubrańcu.
3. Współpraca z lekarzem, pielęgniarką szkolną oraz stomatologiem.
4. Współpraca z Przedszkolem Samorządowym w Izbicy Kujawskiej.
5. Współpraca z Rejonowym zarządem PCK w Radziejowie.
|
Wycieczki do zakładów pracy
Pisanie opinii, konsultacje, realizacja zalecanych ćwiczeń. Przygotowanie warsztatów, spotkań dla rodziców
Wycieczki, pogadanki dla uczniów
Prowadzenie wspólnych zajęć, wyjazdów, zabaw, konkursów.
Udział w akcjach organizowanych przez zarząd PCK
|
Na bieżąco w miarę potrzeb.
Na bieżąco w miarę potrzeb.
Cały okres stażu.
Cały okres stażu.
Cały okres stażu
|
|
§ 5 ust 2 pkt 3 h wykonywanie samodzielnie lub we współpracy z zespołem innych zadań na rzecz edukacji, pomocy społecznej postępowania w sprawach nieletnich lub uzyskanie znaczących osiągnięć w pracy zawodowej.
|
1. Przygotowanie gminnego konkursu plastycznego dotyczącego tematyki zdrowotnej
2. Prowadzenie kroniki szkolnej
|
Opracowanie regulaminu, przygotowanie konkursu, przygotowanie dyplomów, nagród
Zbieranie i dokumentowanie w postaci zdjęć, wycinków z prasy, wpisów do kroniki wszystkich ważnych wydarzeń życia szkoły
|
Raz w każdym roku stażu marzec /kwiecień
Cały okres stażu
|
|
§ 5 ust 2 pkt 4 Umiejętność Rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych z uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju szkoły, w której nauczyciel jest zatrudniony
|
1. Opis i analiza przypadków rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych wychowawczych
|
Zauważenie sytuacji problemowej, zdiagnozowanie, poszukiwanie rozwiązań. Prognozowanie następstw. Dyskusja nad przyjętymi rozwiązaniami. Adaptacja do rzeczywistych warunków działania
|
Wg potrzeb
|
|